(Går)dagens träning

Hej på er!

När jag kom hem igår varken orkade eller hann jag sätta mig ner och skriva om träningen så det fick bli idag istället!

Kan ju börja med att säga att träningen gick helt sjukt bra!! Malle var så otroligt underbar, speciellt mot slutet!
Vi började med att rida lite skänkelvikning och det gick ganska bra, Malle var lite lat och fick inte riktigt med sig bakdelen i rörelsen och när jag sa till honom lite så vart han lite för pigg och tappade allting, vart bara trippig och sprang ifrån arbetet. Men efter lite arbete med det både i skritt och trav blev han otroligt fin och mjuk!

Sen testade vi på lite med tagen bakdel på en liten volt för att jag skulle få med mig det yttre bakbenet och då lossnade verkligen Malle i båda varven, vart jätteavslappnad och det gjorde att jag kunde slappna av i armarna och det blev kalas!

Då galopperade vi lite på större volt och Malle var superfin där med! Fick tänka lite samma sak fast i galopp, att jag skulle få med mig yttersidan och då blev han superfin verkligen! Fortfarande mycket krut i ponnyn men idag kändes det som att jag kunde göra av energin på mer "rätt" sätt!
Fortsatte sen trava på volt och försökte få Malle mer avslappnad och tillslut lyckades jag ju iallafall få honom ordentligt avslappnad och då kändes han underbar! Världens finaste ponny! :)





Kommentarer!

Kommentera nedan:

Ditt namn skriver du här nedan:
Ska vi komma ihåg dig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar:

RSS 2.0