Markträning

Go'kväll på er!

Idag har det hänt mycket grejer, tänkte dra dagen lite kort nu!

Först gick jag ju såklart i skolan, kanske inte jätteroligt men slutade ju redan vid 2 så det gick ju bra ändå! :)
Direkt efter skolan åkte jag och mamma iväg till Globen, för att gå i annexet en liten stund, hittade ett skritt/ridtäcke från Mias ridsport, superbra pris och fint var det också! Hittade också ett superbilligt schabrak, fin färg och stilren. Hittade även ett hoppträns i matchande färg till hoppsadeln + tyglar i gummi, även ett par stigläder följde med hem, också då i samma färg som hoppsadeln, så nu är hopputrustningoutfiten nästan helt komplett! Kan lägga upp bilder imorgon eller senare i helgen, om ni vill? :)

Efter globen åkte jag ut till stallet, började med att fixa allt till Malle så som mocka, göra hö + maten till kvällen. Sen borstade jag honom och tog ut honom på banan en stund och släppte honom där, det gick inte alls bra, Malle var ofokuserad, ganska negativ (då blev jag också det efter ett tag) så sen longerade jag honom lite med då vart han bara sur och jättenegativ, han liksom la öronen när jag försökte peppa honom och sen sköt han även in baken och då fick det räcka, det kunde jag inte riktigt tollerera!

Då vart jag sur ett tag men höll mig faktiskt ganska lugn ändå, kunde liksom ändå hantera mina känslor där, nöjd!
Sen stog jag och kollade på honom ett litet tag och försökte lugna mig lite och då tog han upp huvudet och la det framför mitt huvud mellan mina axlar ungefär, så himla mysig och då var jag inte sur på honom längre! Då övade jag istället lite trickträning, hade tänkt att börja med det nu, var så himla roligt och det var så häftigt! Så det ska vi verkligen försöka jobba med mer, det var kul och då var Malle faktiskt riktigt positiv och superglad! Härligt! ♥
Imorgon blir det uteritt så att Malle får trava och galoppera av sig där det går, även lite klättring i skogen hoppas jag på! ^^


Min fina prins! ♥

/Maria

Kommentarer!
Postat av: Såfi

Lägg upp bilder!

2011-11-25 @ 23:37:55
URL: http://evlingeryttarna.blogg.se/

Kommentera nedan:

Ditt namn skriver du här nedan:
Ska vi komma ihåg dig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar:

RSS 2.0