26/11 - Uteritt på travbanan

Som sagt så red jag på travbanan idag som jag skrev på veckoschemat, tänkte nu berätta lite mer om ridpasset.

Var i stallet innan Globen så att jag ändå hann rida innan det blev mörkt, superskönt att för en gång skull typ kunna det! Blir ju så himla mörkt på kvällarna nu så man hinner ju inte komma till stallet ens så är det helt kolsvart ute.. Menmen..

Red iallafall bort till travbanan och travade först fram lite när jag kom dit, det var ganska lerigt men Malle var stadig på benen så det funkade iallafall, han tyckte verkligen att det var superroligt och längde verkligen på steget, det var typ som att sväva - det kändes verkligen som det!

Sen galopperade jag även i samma varv och det gick även det bra, Malle var snäll och lydig och tyckte det var superroligt att galoppera! ^^
Det var en sträcka på travbanan som det faktiskt var riktigt bra underlag på, det är iallafall bäst där då det även är raksträcka så där galopperade jag några gånger också, lite fram och tillbaka om ni förstår? Det gick också det bra, men gud så pigg Malle var, men lydig var han ändå så jag fick liksom ändå stopp på honom, dutti!

Det var en gång jag skulle galoppera uppför en uppförsbacke (där det var bäst underlag) och fattade galoppera strax nedanför, då la Malle av värsta bockningen så att jag verkligen höll på att flyga av, hade typ händerna vid öronen och kämpade för att hålla mig kvar, haha! Måste sett himla roligt ut..

Kul hade vi iallafall idag och det var ju det som var huvudsaken, bästa ponnyn! Sen skrittade vi hem genom skogen och även det gick bra, Malle var så duktig såå! :)







Kommentarer!

Kommentera nedan:

Ditt namn skriver du här nedan:
Ska vi komma ihåg dig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar:

RSS 2.0