11/12 - Skrittur + lätt dressyr

Hemma efter en mycket lång dag i stallet! Från 9 till 6 ungefär, snacka om att man är trött efter det!

Idag red jag Malle innan Luciashowen eftersom att jag skulle vara funktionär, skrittade först ut en bit och sen red jag en kort stund i ridhuset, barbacka. Malle var jätteduktig när vi skrittade ut, supersnäll på Lavendel som vi red med och jag tror han blev lite kär faktiskt, hihi gulligt! ^^

Red sen lite dressyr i ridhuset ca 15 minuter och jobbade mycket övergångar, skritt-halt-trav-skritt-halv etc. och Malle var faktiskt ganska fin, kunde bli lite stadigare i formen men det kan jag inte kräva när jag rider barbacka och inte kan rida helt som vanligt, har ju lite sämre balans då och det är väl helt normalt? :)

Imorgon ska Nicole rida Malle på lektionen, ska både bli spännande och säkert väldigt lärorikt!



/Maria

Kommentarer!

Kommentera nedan:

Ditt namn skriver du här nedan:
Ska vi komma ihåg dig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar:

RSS 2.0